چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر + فیلم

شهردار مشهد از راه اندازی دبیرخانه مرکزی نوآوری و خلاقیت شهری در مشهد خبر داد و گفت: مشهد در همه حوزه‌ها در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور دارد.
  • کد خبر: ۲۲۳۰۲۳
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
  • ۲

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در نشست اکوسیستم نوآوری شهری و رونمایی از محصولات نوآورانه شهرداری مشهد، اظهار کرد: قشر جوان و پویا در مشهد کم نیست که البته ما در جا‌هایی همچون مناطق کم برخوردار برای استفاده از این جوانان غفلت می‌کنیم و شما امروز در اینجا نمایندگان آن افراد هستید. 

وی با اشاره به اینکه موضوع این جلسه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: هر چه کم و کاستی وجود دارد به دلیل کم توجهی به این حوزه بوده و قطعا هر سازمانی که به نوآوری و خلاقیت توجه داشته، پیشرفت کرده است.

شهردار مشهد ادامه داد: وقتی ما مسئولیت را برعهده گرفتیم اسمی از خلاقیت و نوآوری به عنوان متولی مشخص نبود و تنها کارشناس و مسئولی در شهرداری وجود داشت؛ لذا با توجه به اهمیت این حوزه در شهرداری دفتر خلاقیت و نوآوری ایجاد کردیم و اگر قابلیت داشت برای آن معاون تعیین می‌کردیم و البته باید گفت که پیگیر این موضوع هم هستیم.

قلندرشریف با تاکید بر این موضوع که خلاقیت و نوآوری جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: آنچه که ما برای کارخانه نوآوری می‌خواستیم، این نبوده است. امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است و شما به عنوان فرد خلاق و اندیشمند جامعه در تحقق این شعار نقش دارید.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تولید تنها به معنی تولید ابزار و سخت افزاری نیست بلکه تولید به معنی فکر، اندیشه و راهکار نیز است. کشف از کنجکاوی انسان و اختراع از خلاقیت و نوآوری به وجود می‌آید. ما به دلیل مشغله کاری نمی‌توانیم خلاقیت و نوآوری داشته باشیم لذا شما باید در این راستا در کنار ما باشید و برای این ارتباط اداره کل خلاقیت و نوآوری را در شهرداری راه اندازی کردیم و این اداره پل ارتباط ما با شما است.

وی ادامه داد: ما بخشی از مشکلات شهر را رصد کردیم و برای بخش دیگر آن از شما درخواست داریم مشکلات و مسائل شهر را شناسایی کنید و برای حل آنها راهکار‌های خلاقانه با حداقل هزینه ارائه دهید. اداره کردن شهر کار ساده‌ای نیست و پیچیدگی نباید باعث شود که از کار‌ها غافل شویم. 

شهردار مشهد تاکید کرد: نکاتی که در این نشست گفته شد را باید در اختیار مدیران شهرداری قرار دهیم تا بتوانند از این مطالب استفاده کنند و راهکار‌ها را عملیاتی کنند؛ چراکه اینجا دور هم جمع نشدیم که فقط بگوییم ما هستیم، شما هم بگویید، هستید. بایستی برای منافع مادی شهر خلاقیت داشته باشیم و باید خلاقیت‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی گفت: شهر مشهد در همه حوزه‌ها در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور دارد و مشهد با همه شهر‌های کشور متفاوت است. در همه امور از ابتدای ایجاد این شهر در ردیف اول بودیم و این ها به برکت وجود آقا علی بن موسی الرضا (ع) است. 

قلندرشریف خاطرنشان کرد: قصد داریم به زودی سامانه‌ای را راه اندازی کنیم و تمام مسائل و مشکلات شهر را در این سامانه ثبت کنیم، شما نیز به این سامانه مراجعه کنید و مسائلی که شناسایی کردید وارد این سامانه کنید. همچنین قصد داریم برای حل و فصل مسائل و مشکلات شهری با دستگاه‌های مختلف قرارداد منعقد کنیم نمونه آن قرارداد با دادگستری در خصوص موضوعات حاشیه شهر بوده است. رصد خانه شهری را در مشهد راه اندازی شده است و تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند. 

وی با اشاره به اینکه به زودی ۶ مرکز نوآوری تخصصی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: قرار است در مشهد دبیرخانه مرکزی نوآوری و خلاقیت راه اندازی کنیم. همچنین شبکه ارتباطی جهت ارتباط با نخبگان راه‌اندازی کنیم. توقع ما هم افزایی است. ما همراه شما هستیم و دست نیاز به سمت شما دراز کرده‌ایم، شما نیز در کنار ما باشید تا شهری خلاق و نوآور ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
0
1
شهردار مشهد
شما داخل مفتح شرقی۶که یک خیابان بیست متری وحداکثر۱۰۰۰متر هست، توجه به موقعیت خیابان که فقط یکطرف آن نیاز به پیاده رو سازی داشته،تونستین نصف آن ۵۰۰متر را پیاده رو سازی بکنید ونصف دیگه اون را ول ورهاکردین،چطور دم از قدرت شهرداری مشهد میزنید،من که به این قدرت شما ،میخندم
جاسم
Germany
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
0
0
جناب قلندر شهردار محترم مشهد این چه وضع تسویه حساب با پیمانکاران شهرداری‌ مشهد هست، تروخدا پول پیمانکاران بدبخت بدین، شهرداری مشهد هیچ دوره مثل دوره شما انقدر بد حساب نبوده
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->